Investing.com — Avustralya hükümeti, Wall Street Journal’ın Cuma günü Başbakan Anthony Albanese’den aktardığı yorumlara göre, ülkenin en büyük izabesi olan Tomago Alüminyum’un mevcut enerji sözleşmesinin 2028’de sona ermesinden sonra da faaliyetlerini sürdürmesi için Rio Tinto (ASX:RIO) ile çalışacak.
Albanese, federal ve New South Wales hükümetlerinin Tomago’ya uzun vadeli, yenilenebilir enerji sağlama konusunda izabe ile birlikte çalışacağını belirtti.
Rio Tinto, bu yılın başlarında AGL Energy ile mevcut enerji tedarik sözleşmesi 2028’de sona erdiğinde Tomago Alüminyum’u kapatmak zorunda kalabileceğini açıklamıştı. İzabe için enerji maliyetlerinin önemli ölçüde artması bekleniyor. Bu nedenle Rio, izabedeki uzun vadeli operasyonları sürdürmek için “ekonomik açıdan uygulanabilir bir enerji çözümü” arayışında.
WSJ’nin bildirdiğine göre Albanese, izabe için sabit fiyatlı bir enerji satın alma anlaşması üzerinde uzlaşmayı ve aynı zamanda NSW’deki yenilenebilir enerji üretim altyapısını hızlandırmayı hedeflediklerini söyledi. Başarılı bir anlaşma kapsamında Tomago’nun yıllık en az 1 milyar Avustralya doları (660 milyon dolar) gelir elde edeceğini belirtti.
Tomago, çoğunluk hissedarı Rio, Gove Alüminyum Finance ve Norveçli Norsk Hydro arasında bir ortak girişimdir. İzabe 1983’ten beri faaliyetlerini sürdürüyor ve yılda 590.000 metrik tona kadar alüminyum üretme kapasitesine sahip.
