Japonya Merkez Bankası Aralık toplantısında faiz artıracak

Japonya Merkez Bankası Aralık toplantısında faiz artıracak

ForInvest – Reuters anketine göre ekonomistlerin güçlü bir çoğunluğu, Japonya Merkez Bankası’nın Aralık toplantısında faiz oranını 25 baz puan artırarak yüzde 0,75’e çıkaracağını ve gelecek yılın Eylül ayı sonuna kadar borçlanma maliyetlerini en az yüzde 1’e yükselteceğini söyledi.

Kaynaklara göre BOJ, 18-19 Aralık toplantısında Ocak ayından bu yana ilk faiz artırımını gerçekleştirmeye hazırlanıyor. Başbakan Sanae Takaichi’nin hükümetinin enflasyon riskleri ve zayıf yen göz önünde bulundurularak böyle bir kararı tolere etmesi bekleniyor.

2-9 Aralık tarihlerinde yapılan ankette, ekonomistlerin yüzde 90’ı veya 70 kişiden 63’ü, Japon merkez bankasının gelecek hafta yapılacak toplantıda kısa vadeli faiz oranlarını yüzde 0,50’den yüzde 0,75’e yükselteceğini bekledi. Bu, geçen ay yapılan önceki Reuters anketindeki yüzde 53’ten keskin bir şekilde yükseldi.

Yanıt verenlerin üçte ikisinden biraz fazlası, 54 kişiden 37’si, faiz oranının gelecek yıl Eylül sonuna kadar en az yüzde 1,00’e ulaşacağını söyledi.

Ekim ayındaki son politika toplantısının ardından BOJ Başkanı Kazuo Ueda, gelecek yılın bahar dönemindeki yıllık işçi-yönetim ücret müzakerelerinin başlangıç momentumunun faiz artırım zamanlaması için kilit olduğunu öne sürdü.

Mizuho Research & Technologies’den kıdemli Japonya ekonomi ekonomisti Yusuke Koshiyama, “Aralık toplantısı zamanına kadar, bahar ücret müzakerelerinin başlangıç aşamasını değerlendirmek için Tankan anketi gibi yeterli bilgi olmalı” dedi.

https://www.reuters.com/world/asia-pacific/boj-hike-rates-075-dec-10-by-next-sept-majority-economists-say-2025-12-11/

administrator

İlgili Makaleler