Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı’nda bekleyen Türk sahipli gemilerin tamamının güvenli şekilde bölgeden ayrıldığını, Basra Körfezi’nden ayrılmayı bekleyen herhangi bir Türk gemisinin bulunmadığını açıkladı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’ndeki gelişmeleri ilk andan itibaren yakından takip ettiklerini belirterek, “26 Haziran 2026 itibarıyla bölgede bekleyen gemilerimizin tamamı emniyetle çıkış yapmıştır” ifadelerini kullandı.
Uraloğlu, sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda, Hürmüz Boğazı ve Basra Körfezi’nde bulunan Türk sahipli gemilerin son durumuna ilişkin bilgi verdi.
Bölgedeki gelişmelerin ilk andan itibaren anbean takip edildiğini vurgulayan Uraloğlu, “İlgili tüm kurumlarımızla koordinasyon içinde hareket ediyoruz. 26 Haziran 2026 itibarıyla bölgede bekleyen gemilerimizin tamamı emniyetle çıkış yapmıştır” değerlendirmesinde bulundu.
Toplam 15 geminin güvenli şekilde bölgeden ayrıldığını belirten Uraloğlu, Körfez’de bulunan üç Türk sahipli geminin ise ticari faaliyetlerini sürdürdüğü için bölgeden ayrılma talebinde bulunmadığını ifade etti.
Bekleyen gemilerde toplam 99 Türk personelin bulunduğunu kaydeden Uraloğlu, şu ifadeleri kullandı:
“Basra Körfezi’nden anlık ayrılma talebi olan herhangi bir gemimiz yoktur. Vatandaşlarımızın ve denizcilerimizin güvenliği için süreci hassasiyetle takip etmeyi sürdürüyoruz.”
